10 Nisan 2011 Pazar

DOĞUMGÜNÜ PASTASI



Biliyorum sırada bekleyen tarifimin ikidir sırasını alıyorum ama 2 gün gecikmeli de olsa doğum günü pastamı sizlerle paylaşmak istedim. Bu pasta, uzun yıllardır bizim evin geleneksel doğum günü pastası.Tarifi sevgili eltime ait, 1 gün önceden hazırlayıp, üzerini kapatarak buzdolabında bekletirseniz daha güzel oluyor. 

MALZEMELER:

Pandispanyası için:
  • 4 yumurta - oda sıcaklığında-
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un -elenmiş-
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1/2 Türk kahve fincanı portakal suyu ya da su
İçine:
  • 3 adet muz (çilek de olabilir)
Üzeri için:
  • 1 paket Dr. Oetker çikolata sosu ( Toronto’da, Türk bakkalında bulabilirsiniz)
  • Gümüş toplar (silver balls)
  • 2 paket kedi dili (ladyfinger)
  • Kurdele
Hazırlanışı:
  • Fırınınızı 325F - 165C ye ısıtın.Yumurtaları ve şekeri mixer ile 15 dakika çırpın. Unu ve kabartma tozunu -eleyerek- ilave edin, 1/2 Türk kahvesi fincanı portakal suyunu ve ince rendelenmiş limon kabuğunu da ekleyip, tüm malzeme karışana kadar tekrar çırpın. Yağlanmış kelepçeli kalıba döküp, önceden ısıttığınız fırında 40-45 dakika pişirin.
  • Bu arada cikolata sosunu paketin üzerindeki tarife göre hazırlayın.
  • Kek soğuduktan sonra kalıptan çıkarın, ortadan ikiye kesin. Ortasına 3 adet muzu keserek paylaştırın, üzerine ılık cikolata sosunun 1/3 ünü dökün. Kekin diğer parçasını kapatıp, kalan sosu üstüne paylaştırın ( kenarlarına gelmese de olur çünkü kedi dili ile kenarlarını kapatacağız).
    Kenarlarını kedi dili ile çevirip, kurdeleyi bağlayın ve sos iyice soğuduktan sonra üzerini kapatıp buzdolabında 1 gece bekletin.
  • Ertesi gün, servisten önce üzerini istediğiniz gibi süsleyip, afiyetle yiyin.

 

5 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

çok güzel olmuş:) tekrar nice güzel yaşlara:)
sevgilerimle..

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

sevdiklerinizle nice sağlık dolu yıllar dilerim....(dedikoduya girecek ama :))....)pasta tarifi öğrendiğiniz bir eltiniz olması bile güzel....:)))....ellerinize sağlıkk...

ilknurşah dedi ki...

ellerine saglik yeni yasinda pastan gibi guzel ve tatli olsun cok optum

ayseyaman dedi ki...

Asuman hanim size nice mutlu yillar dilerim...
tarifleriniz fotograf cekimleriniz gercekten cok guzel...
zevkli birisiniz...
simdi ne alaka diyebilirsiniz ama sormadan gecemiycem siz hic pastacilik kursuna gitmeyi dusundunuz mu?
Torontoda benim cok begendigim bir okul var.. :)
http://www.bonniegordoncollege.com/

Unknown dedi ki...

Ayse hanim dogum gunu dileginiz ve guzel sozleriniz icin tesekkur ederim.Boylesi bir yorumu, sizin gibi bir ustadan almak beni onurlandirdi. Bu yorumunuz oyle bir zamanda geldi ki "hani iyi olacak hastanin doktor ayagina gelir" misali oldu...Ben de tam bu gunlerde "neler yapabilirim?" diye dusunmekteydim. Gonderdiginiz linki inceliyorum, gercekten cok yardimci oldunuz. Tesekkur ederim.

Sevgiler,
Asuman