31 Mart 2011 Perşembe

TEKİRDAĞ KÖFTESİ



Tabağınıza koydugunuzda zıplıyor, görüntü güzel, kurumamış , tad enfes...
Yolunuz Tekirdağ’a düştüyse, bu harika köfteyi denemissinizdir. Biz yıllar önce kuzenimden dönüşte, İstanbul’a giderken otobüsümüzün mola verdiği yerde yemiştik, tadı da damağımızda kalmıştı...Nihayet deneye deneye aynı lezzeti yakaladım, tavsiye ederim.
Buzdolabında, yoğrulduktan sonra 1 gece beklemesi gerekiyor...

Zorluk Derecesi   :  1 2 3 4 5
Kaç Kişilik?           : 4 kişilik
Pişirme Şekli        : Mangal ya da ızgara tava
Hazırlama Süresi : 15 dk
Pişirme Süresi      : 10-15dk
Dinlenme Süresi   : 24 saat






MALZEMELER:

  • 1/2 kilo köftelik kıyma -mümkünse iki kere çekilmiş- (ben orta yağlı dana kıyması kullandım)
  • 2 ince dilim -bayatlamış ve robotta iyice çekilmiş- ekmek içi ya da 2 çorba kaşığı galeta unu
  • 1 orta boy soğan -rendelenmiş-
  • 1 diş sarımsak -rendelenmiş-
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı toz kırmızı biber
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 adet yumurta
  • 2 çorba kaşığı -1 numara- irmik (ince irmik)
  • İnce kıyılmış maydanoz (isteğe bağlı)
Bütün malzemeyi, ara sıra elinizi suyla ıslatarak çok iyi yoğurun (10 dakika kadar). Tercihen, cam bir saklama kabına alıp, üzerini kapatarak, buzdolabında 24 saat dinlendirin. Ertesi gün köfteleri pişirmeden 10 dakika önce, buzdolabından çıkartın (oda sıcaklığında bekleyen köfteler kendilerini bırakıp, daha iyi pişiyorlar). Tekrar yoğurup, uzun minik köfteler yapın ve mümkünse mangalda ya da yağsız, ızgara tavasında kurutmadan pişirin.
Mangalda mükemmel oluyor, bir de yanında yine mangalda pişmiş domates ve sivri biber olursa, tam bir şölen :)) Tazecik pidenin üstünde servis etmeyi unutmayın sakın...


Afiyet olsun

7 yorum:

Unknown dedi ki...

hmm ellerine sağlık nefis

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

ciğeri çok severim...patates ciğere çok yakıştırırım ama püre ile denememiştim...ilk fırsatta yapmalıyım...ellerinize sağlık...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

işin sırrı irmik bence...irmik parlak ve tatlı bir lezzet veriyor bence...hatta ben irmiği biraz daha fazla koyuyorum ...sizin tarifinizde çok nefis görünüyor ....ellerinize sağlık.. güzel olmuş...

Özgen dedi ki...

AY NASIL CANIM ÇEKTİ ANLATAMAM ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER...

Ebru dedi ki...

en sonunda denedik...bayildik...tum ev ahalisi parmaklarini yedi...bir harika tarif daha yani:)eline saglik!

Ayşe dedi ki...

Asuman Hanim, bugun de Tekirdag koftesini denedim. harika oldu :)

Unknown dedi ki...

Ayse hanim, denemenize ve begenmenize memnun oldum, afiyet olsun...