26 Aralık 2010 Pazar

YILBAŞI MASASI ve patates püresinden çam ağacı










Yeni yılda masa hazırlarken, illaki yeniyıl renklerinde masa örtüsü ve tabakları vs. almamız gerekmiyor. Elimizdeki imkanlarla, biraz da yaratıcılık ile, herzaman kullandığımız masa örtüsü ve peçetelerimizi yeni yılda, minik aksesuarlar yardımı ile, çok farklı bir havada kullanabiliriz.
Fotoğraflardan gördüğünüz gibi, ben peçetelerimi noel baba şapkası şeklinde katladım, uçlarına 1 dollarlık dükkandan aldığım ponponları koydum, içlerine de her gelen misafirime 1 paket vermek üzere, yine dollar dükkanından aldığım minik kutulara çikolatalar koyup, şapkaların içine yerleştirdim.
Şarap kadehlerinin altına IKEA’dan aldığım yıldızları taktım, yine yıldızlar ile birlikte gelen, ucu şapkalardaki gibi parlak ponpon olan kürdanlarımı da (maalesef aceleden fotosunu çekmeyi unutmuşum) ortadaki mezelerden birinin üzerine koyduktan sonra, masa düzenlemesi tamamlandı.
En alttaki fotoğraftaki yılbaşı ağacımı hazırlamak için de, yine dollarcıdan aldığım aliminyum kalıba, 1 gün önceden zeytinyağlı patates püresi hazırlayıp, buzdolabına koydum. Ertesi gün servisten 1 saat kadar önce dolaptan çıkartıp, resimde gördüğünüz gibi süsledim. Özellikle çocukların çok beğenisini kazandı...
Aynı fikri patates püresi yerine fava bakla ile de deneyebilirsiniz. Süslerken cherry domates yerine dilimlenmis içi biberli yeşil zeytin, siyah zeytin ve de kırmızı tane karabiber kullanabilirsiniz.
Elimizdeki imkanlarla ve biraz da hayal gücümüzü kullanarak bence iddiasız ama şirin bir masa oldu, sizce???

10 yorum:

CEPAYNASI dedi ki...

bence de küçük dokunuşlar,büyük değişiklik yaratmış:)
eline sağlık ve mutlu yıllar!

Kuzzine dedi ki...

Çok ama çok şık bir masa olmuş..harika...ellerinize sağlık...patates-çam ağacına bayıldım...sevgiler ,çiğdem:)

Adsız dedi ki...

That's simply brilliant...You arrange things in an awesome way :)

Ebru dedi ki...

harika olmus ellerine saglik!

sarımutfak-hande dedi ki...

her şey harika püre ağaç ta çok güzel ellerinize sağlık
mutlu yıllar
sevgiler

Sulemmutfak dedi ki...

Asumancigim,
Ayni cam agaci kalibini ben de almisim. Ben fava ezmesi yaptim ama inan aklimdan patates puresi de gecmisti. Great minds think alike!!

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Şık zarif asil olmuş her şeyiyle, emeğinizin karşılığını alırsınız inşallah, mutlu yıllar sevgiler.

yildiz dedi ki...

Harikasiniz....
Yeniyilin size ve sevdiklerinize
saglik,huzur ve sans getirmesi dilegiyle sevgiyle ve dostca kalin...

dokuzuncubulut dedi ki...

Tam size yakışır şıklıkta ve güzellikte mükemmel bir masa olmuş Asuman Hanım. Herşey en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş. Çok ama çok beğendim...

Sevdiklerinizle birlikte, sağlıklı ve mutlu bir yıl geçirmeniz dileğiyle...
Sevgiler.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Her şey harika, patates püresi sunumu çok hoş olmuş... Ellerinize sağlık, mutlu yıllar...