2 Aralık 2010 Perşembe

FAVA BAKLA


  

Nasıl asıl bir görüntü, nasıl bu sofranın kralı benim diyen bir duruş... Gerek görüntüsü gerekse de lezzeti ile mezelerin kralı bence fava bakla. Hele hele balık sofralarının vazgeçilmezi...

Malzemeler: (10 - 12 kişilik)
  • 2 su bardağı fava
  • 1 büyük boy kuru soğan
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 adet limon suyu
  • 1 tatlı kaşığı seker
  • 1 tatlı kaşığı deniz tuzu
  • Dereotu
Üzerinin sosu için:
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı ile 1/2 limonun suyunu çırpıp, servis yapmadan hemen önce favanın üzerine dökün.
Hazırlanışı:
  • Baklaları 1 gece önceden, icine biraz limon suyu sıkılmış ılık suya koyun.
  • Ertesi gün derince bir tencereye, 1/2 çay bardağı zeytinyağını koyup, irice doğranmış soğanı seffaflaşana kadar kavurun ( soganların renginin degişmemesine dikkat edin ).
  • Baklaların suyunu süzdükten sonra, üzerini iki parmak geçecek kadar su koyun, ara sıra karıştırarak kısık ateşte baklalar ezilene kadar pişirin (eğer gerekirse pişerken biraz daha su ilave edebilirsiniz, suyunu çok çektirmeyin, hafif sulu kalacak). Tuzunu ve şekerini ilave edin.
  • Pişen püreyi süzgeçten geçirin ya da robotto çekin. Içine incecik doğradığınız dereotunu ve 1/2 limonun suyunu ekleyip iyice karıştırın.
  • Hafifçe ıslattığınız ya da zeytinyağı ile iyice yağladığınız, istediğiniz bir kalıba dökün. Kalıbı birkaç kez tezgaha vurarak pürenin içindeki hava kabarcıklarını çıkarın ve pürenin kalıba iyice oturmasını sağlayın.
  • Favayı soğuttuktan sonra, bir gece buzdolabında bekletip yanında isteğe göre kırmızı soğan, dereotu ve üzerinde zeytinyağlı limon sosuyla servis edin.

 Afiyet olsun.

NOT:
Soğanı zeytinyağda  öldürmek yerine, yine irice doğrayıp favayla birlikte haşlayabilirsiniz, o zaman zeytinyağını limon ile aynı aşamada ekleyebilirsiniz.

9 yorum:

dokuzuncubulut dedi ki...

Çok severim Asuman Hanım. Gerçekten de şık servis tabağı içinde masanın kralı olmayı hak etmiş...
Ellerinize sağlık, sevgiler.

Adsız dedi ki...

Sofrada çok şık,favada.Ben de çok severim favayı,elinize sağlık.Tam kıvamında gözüküyor.

sarkaç dedi ki...

Gerçekten de kral olmuş, elinize sağlık. Ben de sık yaparım favayı, ama hep soğanı haşlama sırasında çiğden koyarım. Sizin anlattığınız şekilde de yapacağım en kısa zamanda.

ilknursah dedi ki...

himm en cok sevdigim seylerden biri yaninda balik ve kirmizi sogan yemede yaninda yat derler ya aynen oyle ellerine saglik kardesim

Unknown dedi ki...

merhaba,blogunuzu yeni keşfettim.tariflerinize ve sunumlarınıza bayıldım.tam benim damak tadıma göre,çok beğendim, sizi izlemeye aldım.sevgilerimle hoşçakalın.

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Asuman Hanım merhabalar,
bloglar arası gezerken sizi yeni buldum. Tariflerinizi blogunuzu çok beğendim.
Şimdiye kadar hiç fava yapmadım. Sizin tarifiniz ile deneyeceğim.
Sevgiler, Pırıl.

lezzettabağı dedi ki...

Canım gerçektende sofrada pek bir asaletli duruyor.. favayı bende çok sevenlerdenşim dediğiniz gibi balıkla la muhteşem gider.. elinize sağlık . Bugün öğleyin sdışarı çıkarsam kendi baharatçımdan bakla alıp bunu balık yanında yapmayı planladım umarım kısmet olur bakalım bizim masada nasıl bir duruş sergileyecek.. kocaman sevgiler.

Bilge dedi ki...

Asumancim, fava tarifini denedim, harika oldu. Biz de balikla beraber afiyetle yedik. Bir kusurum oldu dereotu almayi unuttum onun yerine maydanozla idare ettik amd yine de lezzet harikaydi. Tum arkadaslarima ve blog'u takip edenlere tavsiye ederim. Sevgiler...:)

Unknown dedi ki...

Afiyet olsun Bilge'cigim, sevgiler.